Page 4 - Sziv

Basic HTML Version

Képzeld azt, hogy a terít! egy város! Ha háromszín", akkor például a piros
négyzetek legyenek a házak, a rózsaszínek az utcák, a fehérek pedig a parkok.
A két játékos bábuja (vagy kavicsa) az abrosz két ellentétes sarkára kerül. Kö-
zépre tegyetek egy almát – az a cél, oda kell eljutni. De, vigyázat, F#RE LÉP-
NI TILOS! Vagyis a figurák csak a piros és a rózsaszín mez!kön haladhatnak.
Hogy még izgalmasabb legyen a játék, tegyetek le mindkét térfélre három-há-
rom kavicsot vagy papírgalacsint. Ezek olyan utcákat jelölnek, ahol útjavítások
folynak éppen. A javításokat a játékosok végzik el azzal, hogy áthaladnak raj-
tuk. Visszafelé lépni nem szabad, csak el!re haladni – tehát jó el!re haditervet
kell készítened! Az gy!z, aki el!bb éri el a „városközpontot”.
Van egy másik abroszjáték, amelyet egyedül is játszhatsz. Hasonló a sakkhoz,
de itt kizárólag lólépésben, vagyis L-alakban szabad haladni. A bábudat (vagy
kavicsodat) tedd a terít! egyik sarkára, t!le jó pár mez!vel messzebb pedig te-
gyél a terít!re egy másik kavicsot. Ezt kell elérned úgy, hogy csak lólépésben
haladhatsz. Nem egyszer" játék, sokat kell gondolkodni rajta, de kiválóan át-
mozgatja az agyad!
Nem háromszín" az abroszod? Rá se ránts! Kis leleményességgel egyszer" két-
szín"n is játszhatod mindkét fenti játékot.
Abroszjátékok
Sokat kell várni a menzán az ebédre? Unatkozol
otthon? Keríts„kockás” terít!t, pár kavicsot – és
indulhat a játék!
SZIVÁRVÁNY
12. OLDAL
N O V E M B E R
Próbáld ki!